El Progrés Educatiu

El Progrés Educatiu

Des de petits ens han ensenyat a l’escola a
treballar de forma constant, ens posaven deures cada dia sota l’argument que
s’ha de ser constant a l’hora de treballar. És a dir, existeix un ideal de
treball que es basa a ser capaç de completar una certa quantitat de tasques
cada dia de manera constant. Per exemple si tenim 40 exercicis a fer que
requereixen el mateix temps cadascun, llavors aquest ideal de treball ens diu
que l’estratègia òptima seria repartir aquests en els dies que es tenen de forma
equitativa, si per exemple es tenen 5 dies llavors serien 8 exercicis per dia.
Aquest raonament sembla coherent i organitzat,
tret d’una petita suposició que hem estat fent, que les persones rendim com les
màquines, capaços de donar el nostre millor nivell de rendiment i productivitat
durant un cert temps, només polsant un botó.

L'error en l'educació

Una vegada plantejat aquesta problemàtica i gràcies a aquest exemple ens adonem de l’absurditat d’aquest plantejament, que d’entrada és lineal i considera a tots als éssers humans de la mateixa manera, com si fóssim una sèrie d’ordinadors creats en sèrie amb el mateix software i hardware. Però és evident que aquest no és el cas, llavors necessitem replantejar les nostres estratègies a l’hora de completar una o un conjunt de tasques.

Factors a tenir en compte a l'hora de plantejar l'estratègia didàctica

Existeixen infinits factors a contemplar que poden afectar a un cert ésser humà a l’hora de completar una feina, però si podem destacar-ne alguns que es presenten en forma de patró respecte a tots els humans i aquests són:

Estat energètic

És un concepte  ambigu i que està intrínsecament relacionat amb l’estat emocional, però aquí podem fer una clara distinció si l’entenem com la quantitat d’energia necessària per efectuar una tasca. El nostre cervell junt amb el cos fan servir l’energia que hem transformat de la digestió per completar aquestes operacions internes, ja siguin, moviments de músculs, processament de dades mitjançant els receptors sensorials (oïda, olfacte, vista, tacte, gust), etc.
Llavors des d’aquest punt de vista tenim una quantitat d’energia finita que és proporcional a la quantitat d’aliments que ingerim i del mateix rendiment del metabolisme. Aquí és on trobem les inconsistències amb el mètode tradicional i que a Merlino Academy hem abolit en els nostres cursos de reforç i ampliació, el rendiment del metabolisme no és constant.
Per tant, donada una certa quantitat i tipus d’aliments no es transforma en la mateixa quantitat d’energia, com a resultat, és impossible que estiguem al mateix nivell d’energia cada dia.

Estat emocional

Aquest estat és el més complicat de tots i per això n’existeix un vessant de la ciència que és la psicologia. Però és clar la seqüència d’emocions i sentiments per les quals travessa un cert humà aleatori de la Terra no és constant, ja que hi intervenen massa factors aleatoris que poden alterar aquesta seqüència. És per això que el mètode Merlino s’adapta tan bé a les persones, perquè té en consideració aquest aspecte i intentar fer servir aquest estat emocional en el seu favor, i no pas canviar l’estat emocional de l’alumne de manera que aquest s’adapti al mètode educatiu, que és per exemple el que es continua fent a l’escola.

 

Estat físic

Aquest és l’estat més estable i probablement perdible, ja que només té a veure amb la integritat física d’un ésser humà, és a dir, l’estat de salut. Normalment, aquest estat és negligible, tret de casos de malalties o lesions, que llavors poden afectar directament al rendiment personal.

Què en podem treure de tot això?

Aquí és on arribem a la raó de ser del mètode Merlino, no podem planejar les lliçons de forma estricta perquè hi ha factors que no podem controlar, aquest és un error que encara avui dia es comet a les escoles i a les cases malauradament. Intentem quantificar la quantitat de coneixement que un cert ésser humà ha d’assolir per lliçó, si el resultat és per sota d’aquest pseudostandard que ens creem al cap, llavors pensem que aquest ésser no ha fet bé la feina, o no està rendint com s’espera i això acaba sent contraproduent.
A Merlino Academy en som conscients d’aquest fet i ho plantegem d’una manera totalment diferent i molt efectiva. Analitzem els/les nostres alumnes i plantegem possibles escenaris pels quals aquest hi poden passar, és a dir, el professor ja no té una única estratègia didàctica preparada, sinó, que en té moltes i les fa servir en funció de la resposta que rep per part d’ells/elles. D’aquesta manera s’aconsegueix un mètode que és capaç de contemplar les individualitats i aprofitar-les en el seu benefici, curiosament aquest benefici acaba sent mutu, ja que, al cap i a la fi, hem creat una simbiosi alumne-professor. I aquesta és l’essència del mètode Merlino

Xarxes Socials

Els Nostres Cursos

Classes

Merlino Academy

Contacte

 

La segona conjectura que fàrem té a veure amb la relació entre els termes. Veus algún tipus de relació entre aquests?

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada.